اخذ اقامت در بلاروس از چند روش امکان پذیر است:

۱- از طریق ثبت شرکت و سرمایه گذاری

۲- از طریق خرید ملک

۳- از طریق پذیرش تحصیلی و ویزای دانشجویی

 

اقامت از طریق ثبت شرکت:

بلاروس کشوری است که زیرساختهای اداری آن بصورت دیجیتال می باشد و انجام مکاتبات و نامه نگاری ها در آن به صورت آنلاین و دیجیتالی انجام می گیرد و به دلیل پیوستگی سیستمهای اداری به همدیگر می توان گفت که بلاروس یک کشور دیجیتالی پیشرفته به حساب می آید.

ثبت شرکت در بلاروس از مرحله تهیه مدارک تا ثبت آن حدود سه روز کاری زمان می برد.

برای ثبت شرکت نیاز به مدارک زیر می باشد:

ترجمه پاسپورت
تاییدیه نام شرکت
اساسنامه شرکت
اظهارنامه شرکت
داشتن آدرس حقوقی
 فیشهای پرداختی اداره ثبت

توضیح اینکه همراه تحویل اصل مدارک بایستی اسکن مدارک نیز داخل یک فلش شامل کلیه اطلاعات و مشخصات شرکت به اداره ثبت شرکتها تحویل داده شود برخلاف ایران در بلاروس شما می توانید به تنهایی شرکت ثبت کنید و خودتان مالک ۱۰۰ درصد سهام شرکت باشید.

 بهترین نوع شرکت با مسئولیت محدود و سهامی خاص می باشد. پس از ثبت شرکت بایستی برای مدیر عامل شرکت که چنانچه فرد خارجی و یا متقاضی باشد اجازه کار دریافت شود که این پروسه حدود یکماه زمان می برد.

ثبت شرکت به دو روش با حضور متقاضی در اداره ثبت شرکت ها و یا داشتن وکالت از طرف وکیل انجام می شود، در روش دوم شما می توانید جهت صرفه جویی در هزینه ها با دادن وکالت کاری به وکیل رسمی شرکت ما در بلاروس، از داخل ایران ثبت شرکت خود را انجام داده و اجازه کار خود را دریافت نموده و به محض ورود به بلاروس اقامت خود را اخذ نموده و کار خود را شروع نمایید.

 مزایای ثبت شرکت و دریافت اقامت در بلاروس بصورت اجمالی:

♦ اخذ اقامت برای اعضای خانواده و فرزندان زیر ۱۸ سال
♦ دسترسی آسان به مواد اولیه با کیفیت با قیمت مناسب به خصوص مواد پایه لبنی و انواع غلات جهت واحدهای تولیدی غذایی
♦ ثبات نرخ ارز
♦ استفاده از نیروی کار متخصص با دستمزد ارزان
♦ نظم پذیری و تعهد و صداقت پرسنل در محیط کار
♦ وجود انرژی و گاز و برق ارزان و پایدار نسبت به اروپای غربی
♦ شبکه گسترده حمل و نقل جاده ای و ریلی
♦ با ثبات بودن وضعیت سیاسی و اجتماعی
♦ رفتار اجتماعی مناسب و خالی از هرگونه نژادپرستی
♦ امنیت بالا در مقایسه با دیگر کشورهای اروپای شرقی
♦ نرخ پایین جنایت و فساد اداری
♦ تحصیل رایگان در مدارس و دبیرستانها با امکانات شامل تغذیه رایگان و
امکانات ورزشی و آموزشی
♦ سهولت در اخذ ویزای شنگن برای کسانی که اقامت بلاروس را دارند
♦ آزادی فعالیت در زمینه ساخت و ساز املاک مسکونی و تجاری و سهل بودن قوانین و ارائه زمین رایگان
♦ آزادی فعالیت های تولیدی، کشاورزی و خدماتی بدون نیاز به مجوزهای پیچیده اداری
♦ افتتاح حساب و دریافت کارت های بانکی بین المللی (ویزا کارت و مستر کارت) برای اشخاص حقیقی و حقوقی
♦ صدور و دریافت حواله جات ارزی به تمام نقاط دنیا
♦ اجازه واردات و صادرات بدون نیاز به ثبت سفارش و ترخیص کالا از گمرکات با کمترین هزینه های گمرکی

اقامت از طریق خرید املاک و آپارتمان:

به دلیل ثبات نسبی و صنعت رو به رشد املاک و مستغلات در بلاروس و به تبع آن جذابیت سرمایه گذاری در بخش املاک و مستغلات برای افراد خواهان ریسک کمتر نسبت به سایر روش های سرمایه گذاری، امروزه اشخاص بسیاری مایل به سرمایه گذاری یا مهاجرت از طریق خرید ملک در بلاروس می باشند، بدین سبب روزانه سوالات بسیاری در خصوص خرید املاک، شرایط و قوانین آن در بخش سولات و مشاوره های این شرکت می شود.

بدین سبب جهت راهنمایی کلی شما عزیزان پروسه خرید ملک، سرمایه گذاری و دریافت اقامت بلاروس از این طریق شرح داده می شود.

رشد روز افزون ساخت و ساز در پروژه های مسکونی و تجاری در بلاروس در چند سال اخیر باعث ثبات نسبی قیمت خانه و آپارتمان ها در مینسک گردیده است و این فرصت مناسبی است برای کسانی که قصد زندگی و اخذ اقامت بلاروس را دارند و خواهان روشی امن برای سرمایه گذاری و حفظ ارزش سرمایه خود می باشند. لذا با توجه به رونق ساخت و ساز گزینه خرید ملک و آپارتمان یکی از مطمئنترین راه های سرمایه گذاری و اخذ اقامت بلاروس می باشد.

 امروزه به جرات میتوان گفت که در اوضاع ملتهب و نابسامان خرید ملک و مهاجرت و مخصوصا گرانی و تقلب در بازار مسکن ترکیه، دبی و قبرس و جولان موسسات غیر معتبر و غیر قانونی که هیچ شناختی از بازار مسکن و قراردادهای بین المللی ندارند بهترین انتخاب برای کسانی که خواهان زندگی در یک محیط امن اروپایی می باشند، خرید نقدی و یا اقساطی مسکن و یا مشارکت در پروژه های مسکونی در مینسک پایتخت بلاروس می باشد که علاوه بر دریافت اقامت، تجربه یک زندگی با استاندار های اروپایی را در مینسک که به عروس شهرهای اروپای شرقی معروف است برای آنها به ارمغان خواهد آورد.

 روند اجرای این پروسه بنحوی است که در ابتدا برای شما یک ویزای یک ماهه از سفارت بلاروس در تهران توسط هلدینگ بلاروسی اخذ و قبل از حضور شما در بلاروس با توجه به بودجه و خواسته های شما از ملک موردنظر، مشخصات و عکس های آپارتمان ها و منازل ویلایی و پروژه های مسکونی را از طریق شبکه های ارتباطی برایتان ارسال نموده و پس از آشنایی با سلیقه و نیاز شما مشاوره لازم را در جهت خرید ملک در بلاروس به شما عزیزان ارائه نموده و پس از حضور شما در بلاروس به عنوان مشاور و کارگزار شما، از تمامی پروژه های موردپسند همراه با شما بازدید به عمل می آید. پس از انتخاب گزینه های مورد نظر شما بررسی های کارشناسی موارد انتخابی به اطلاع شما رسیده و سپس طی یک قرارداد حقوقی و محضری تایید شده از طرف خریدار و فروشنده و حضور در دفترخانه رسمی ملک را به نام شما انتقال داده و سند تک برگی به نام خریدار را طی اقامت شما در بلاروس ظرف مدت زمان تعیین شده (حدود سه روز کاری) تحویل شما خواهیم داد. پس از اتمام خرید ملک و انتقال سند بنام خریدار پروسه و پرونده شما وارد فاز اخذ اقامت و بازگشایی پرونده در اداره مهاجرت بلاروس خواهد شد.

بدیهی است تیم ما از ابتدا که دادن مشاوره به شما عزیزان است تا انتهای کار که گرفتن اقامت قانونی شما از دولت بلاروس می باشد در کنار شما خواهد بود.

لازم به ذکر است در در پروسه خرید املاک شما مستقیما با فروشنده ملک در ارتباط خواهید بود و این شرکت هیچ گونه دخل و تصرفی در قیمت (به جز چانه زنی و گرفتن تخفیف در صورت امکان) نخواهد داشت و شما مستقیما در بانک با حضور نماینده شرکت پول خرید ملک را به حساب فروشنده انتقال می دهید.

سخن نهایی اینکه پس از انتخاب آپارتمان مورد نظر شما کار کارشناسی حقوقی و قیمت گذاری و انتقال سند به نام شما حدود سه روز زمان خواهد برد.

مزایای خرید آپارتمان در بلاروس:

♦ دریافت اقامت برای متقاضی و اعضای خانواده
♦ تحصیل رایگان فرزندان زیر ۱۸ سال (کلیه مدارس دارای امکانات رفاهی شامل ناهارخوری رایگان، امکانات ورزشی
و تجهیزات آموزشی و آزمایشگاهی می باشند).
♦ افتتاح حساب بانکی و دریافت مستر کارت و ویزا کارت بین المللی
♦ ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی بلاروس
♦ آزادی در خرید و فروش اموال منقول و غیر منقول به هر شخص حقیقی یا حقوقی مورد نظر شما